Máte restauraci, kavárnu nebo bar? Bez marketingu to nepůjde - Žijeme Gastrem
ŽG Magazín & aktuality
středa, 6. března 2024

Máte restauraci, kavárnu nebo bar? Bez marketingu to nepůjde

Školení personálu / UpsellingŠkolení personálu / Upselling

Proškolený a šikovný personál, to je k nezaplacení. Potřebujete zaškolit personál a hledáte školitele, kteří dokáží s úsměvem a dobrou náladou Vašim zaměstnancům poskytnout všechny důležité informace a dovednosti? Jsme tady pro vás.

Zjistit víceŽijeme Gastrem
undefinedNadpis slideruLorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam erat volutpat.Text tlačítkaPodnadpis

Bez marketingu to nepůjde

Statistika jev tomto směru doslova vražedná.

V České republice během loňského roku vzniklo vůbec nejméně restaurací za uplynulých deset let. Ale ouha – i tak jich bylo otevřeno 716. Je nám samozřejmě moc líto, že naše milované odvětví zažilo slabší rok – více než 700 restaurací ale není zase tak málo.

Konkurence je nemilosrdná. A pokud se máte prosadit – musíte vytáhnout do pomyslného boje. Skvělý kuchař, recepty i lokalita? Paráda. Nesmíte ale zapomenout na marketing. Pokud budete spoléhat jen na ty návštěvníky, co k vám zavítají tak nějak náhodou, to abyste měli podnik opravdu uprostřed Staroměstského náměstí v Praze… Ale jde to i jinak.

Vítejte na naší stránce.

Zviditelněte se

Maximalizujte viditelnost své restaurace pomocí online recenzí. Tato forma reklamy z úst do úst (word-of-mouth) je často přehlížena, ale může být velmi účinná. Navíc máte kontrolu nad tím, jak je vaše restaurace prostřednictvím recenzí prezentována, protože můžete reagovat na pozitivní i negativní ohlasy. To zanechá v potenciálních zákaznících trvalý dojem a ukáže, že si jejich názorů vážíte. Nebojte se negativních recenzí, protože je lze také využít k identifikaci a zlepšení provozních chyb. A ano, není to tak úplně z úst do úst, spíše z klávesnice k další – ale přece bychom neslovíčkařili. No ne?

Zviditelněte se

Předběhněte konkurenci a uspokojte poptávku zákazníků tím, že nabídnete možnost online rozvozu jídla pro vaši firmu. Tento trend představuje další prodejní kanál, který může zvýšit vaše příjmy a přilákat stálé zákazníky. Můžete využít již zavedené služby, které v Česku dobře známe už asi úplně všichni. Anebo si můžete rozjet klidně vlastní malý rozvoz. Záleží, kolik peněz hodláte investovat. Ale trend je jasný – v Česku se už dávno nerozváží jen pizza a Family Frost.

My osobně bychom každopádně doporučovali využít některé ze zavedených platforem jen na začátku – následně si můžete poměrně efektivně rozjet vlastní rozvoz – a nedělit se o zisky.

Dárkové vouchery – všichni je máme rádi

Když nevíte, co někomu darovat k narozeninám nebo pod stromeček, dárkovým poukazem do dobré restaurace rozhodně nic nepokazíte. Nabídněte vouchery i ve vašem podniku. Minimálně během vánoční sezóny se po nich skoro zaručeně doslova zapráší. Dnes to navíc jde i digitálně – s chytrým QR kódem. Nevíte jak? Rádi vám pomůžeme a navrhneme poukaz přímo na míru pro váš podnik.

Lokální marketing

Je ve vašem okolí nějaký influencer nebo food blogger? Najděte si ho a spojste se s ním. Nebojte se trendů. Instagram, TikTok, YouTube – tyhle platformy dnes doslova udávají tempo lidské společnosti. Kdo neinovuje, zaostává – a pomalu umírá. Taková reklama nemusí být ani příliš drahá. Nemíříte přece hned na Kim Kardashian nebo Zdeňka Pohlreicha. Najděte si někoho, kdo třeba začal jen nedávno – a slaví první úspěchy. Domluvit se s ním můžete třeba jen pomocí barteru. Dobré jídlo za nafocení a zmínku na instagramovém profilu. Jednoduchá matematika.

Máte zájem o naše služby?

Neváhejte nás kontaktovat